CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 21, 2012

Vadei..dei dei dei..~

Kebelakangan ni, aku stress..
dan emosi..
tah ape hal tah..
mengadaaaa...

Jadi, untuk tidak meneruskan emosi yang tak stabil tak betempat tu, aku cari jalan penyelesaiannye...
iaitu dengannnnn..
.
.
.
.
.

.
.
.

Pi jenjalan kat Giant..
Ngahahha..
Siyes, tu habit aku lepas kawen..
Menjadi jadi pangai buruk nih..
Aku akan pegi ke satu dept to satu dept..
Belek sesatu..
Tengok tu menatang ape..
function cemana...
 Aku rasa release bile buat camtu..
Dalam masa yang sama, aku dapat jugak tambah ilmu pengetahuan tentang bebarang dapo dan fungsinye...
kannn..
ngenhehehe..

Aku ni manyak makan semut.
Sebab tu pelupa
kalo memori aku kuat, kompom seme rege barang kat Giant tu aku ingat..
muehehehhe..
*agak2 Giant dengar kastemer cm aku ni kene halau tak pehni?

Kali ni destinasi Giant aku bukan Giant selalu yang aku singgah time balik keje nih..
Ni aku pi jauh sikit..
Ade satu lagi Giant Hypermarket kat Batu 10...
Cam biasa, aku buat pangai tak semenggah aku pi satu dept ke satu dept..
Teruja tengok barang-barang dapo..
Esp barang masak..
tih tih tih..

Tak semestinya tengok tak beli hoccay..
I memang beli..
Beli Axion n rempah kari je..
tu je barang yang aku memang perlukan malam nih..
*padahal tak masak kari pon tadi..*

Peh dah pi bayaq, aku pon keluar dari kawasan Giant itu..
Alang-alang dah kat Batu 10, aku pikiaq nak lalu jalan short cut dari situ yang boleh tembus dan dekat tuk kerumah aku..
Tetengah drive, aku napok sainbod gabak gila kaler merah..

KEDAI 1 MALAYSIA!!

Terujaa!

sEbab kaler merahh mak jemahhhhhh! 
hohohoho~

Aku pon bagi signal pi kanan dan masok kawasan kedai itu..
Menyosal den tak tangkap gambo..
aihhhssss~

*ni tak mintak izin ngan somi. tapi dah mintak mahap..
Beliau cakap takpe, beli makanan..
Legaaa..
Kalo tak, berdosaaaaaa* 

Masok je aku dh teruja dengan bakul ala2 troli dia..
Lupa pulak nak snap..
Dia ada pemegang yang tinggi..
Kita boleh seret..
Dia bakul tapi ade roda..
Bakul besar macam kat Giant tu jugak..
Aku dok men sorok tarik sorong tarik..
macam budak tak betol..

Aku buat pangai mcm kat Giant..
hho..
Teruja..
setiap barang yang dijual diletakkan disebelahnye barang brand yang ada dipasaran..
So that kita napak perbezaan rege meka..
Walopon hanya macam 30 sen hingga singgit lebih perbezaannye, tapi kalo dah soploh barang dah bape inggit terbang kan..
Bukan kedekut..
Tapi berjimat..
Kekadang kita kene try produk sendiri..

Sapa yang nak beli barang borong boleh jugak datang sini. 
Ade jual secara borong..
Boleh apply sebagai pemborong kat kaunter tu..
 So, nanti dapat rege pemborong..

aku pegi part frozen..
aku napok roti canai, prata, karipap, titibe napok..
.
.
.
.
.
.





Eh, betol ke eja nih..?
REge dia agak murah..
Kalo tak salah aku tadi cuma rm3.80..
Ade soploh~

Pehtu aku drive balik..
Sampai umah dah half magrib..
Aku cecepat pi mandi..
Menunaikan apa yang wajib..

Pehtu aku dah rasa lapa..
Apo lagi, sementara dok kemas dapo dan sinki, aku pon menggoreng wade a.k.a vadei itu..
Keje kene pandai multitask...
dan...
taraaaa..
Ini lah hasilnyaaa...
.
.
.
.
.
.
.




Haaa..
sedak tak?
Napok sedak kannnn?
Hihihhihi~
Ngap 3 ketol sorang dirik..
Burpppppppppp!
Alhamdulilahhhhh~ 

Heheheh..
Babai~

No comments:

Post a Comment