CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, October 14, 2012

InsyaAllah, we'll meet again hubby! :)

Semalam pas kejut hubby, beliau pon mangun dengan terpisat-pisatnye bila pueh kene kaco dengan bini dia nih...

Pas magrib, kami kua tuk beli kek lapis tuk kawan dia tuh..
Pastu beli beras sekejap dan terus untuk menonton wayang..
Ecececececehhhh..

Dalam 8.30 malam, kitorang sampai kat The Spring dan terus ke kaunter tiket wayang MBO...
Tengok ade pukul 8.55 p.m...
Tengok jam, sempat nih..
dan masih available..
Sampai je kat tpt beli tiket, dia cakap takde seat dah..
Eh, kat tivi atas tu kate available lagi..
Tak hapdet la tuuu..hmmmmm..

So kami decide tengok pukul 10.40 p.m.
Ade lagi dua jam wehhhh..
Mane nak pegi dua jam..
Nak raun mane je kat dalam nih..
Pehtu kami lepak kat food court..
Peh dah makan dan minom, tengok jam kul9.45..
Jemmmm..

Mane nak pegi nih..
Kitorang pun naik balik kat level wayang tu dannnn..
Ten tenennnnnnnnn..
Kitorang pegi kat tempat game2 tu..hahahhha..
Memula khayal tengok orang men mesin gegula tu..
*ade entri pasal mesin gegula yang aku main dapat gegula tu. baca kat sini...
Pehtu bila tengok orang keliling main, hubby pegi tuka token..

Hubby ajak main game tembak2..
Gila betol!
Tak penah seumur idop 26 tawon ni maen game nih..
tih tih tih..

Disebabkan teruja tengok sorang minah ayu ni  main game tembak2, aku sahut cabaran encik somi...
First tembak dah tak kene acane kannnn..
Tapi aku gigih juga berusaha..
PEng peng penggggggg!!
Siyes, macam ade satu pasaan sonot bila tembak2 walopon hanya dalam game..
Aku cam biasa, terjerit2 eksaited punya pasal..
HIlang fokus..
ngahhaahha..
Tapi lelama aku pandai senyap..
SEbab aku mula pegang pistol macam dalam pilem tu..
wowhohohoho..
Besttt!

Tetapi akhirnya, aku kecundang...
Pehtu mati kene tembak..
hahahha..
Cis..
Tetapi hubby masih meneruskan permainan beliau..
cayalah hubby....


*ni gambo curik..beliau tak pasan..masa ni aku dah kalah, so jadi fotografer tak bertauliah sekejap..tih tih tih..

Mane tak menang..
Memang itu mainan beliau..
Yang aku ni baru le rasa pegang pestol walopon pestol menan..
Tapi feeling dia, best gila wa cakap luuuu..
Aku makin khayal tengok hubby main game tu..
Dalam hati aku bertekad akan datang dan berusaha tuk tembak dengan tepat..
Nak pegi kursus menembak boleh dak?
*titibe*

Pehtu jenjalan la lagi kannnn..
Hubby tuka lagi dua token..
Dia cakap nak men daytona tapi bila dah tuka takde pulak nak main nye..
Sekali beliau ke tempat basketball...
hahahha..
walopon masok dua token sekali dan single player, aku pon menyebok sama baling bola masok net..
tih tih tih..
Siyes seronok..
Macam kua ngan kawan2..
Fokus..
Hubby baling satu, aku baling satu..
Perghhh..
rindu pulak zaman men netball time memuda dulu..
Tapi..
Memang aku happy sangat..
Macam ktiorang ni kapel bebudak..
*tepengaruh tengok tivi cite "Seia Sekata Scha Awal" le nih...* 

Pehtu, ada la lagi 15 minit sebelum wayang start..
Kami terbehenti kat satu tempat yang game men joget2 pijak anak panah tuuuu..
huyaiiiiii!
Aku suka game tu walopon aku tak penah main..
Seronot...
Penah tengok orang main game tu kat Time Square..
Ralit akuuu..
Sebabb?
Tu game menari nari..
Aku ni suka menari..
so otomatik suka lah..
Nak try, memang tak lah kan kat depan orang ramai..
Pehtu merengek kat habi..

"paaaa, nak beli yang anak panah tu..cocok kat tivi kat umah pehtu boleh buat eksesais pepagi weekend"

Hubby mencebik..

Alaaaaaaaaaa....

Tapi dalam hati aku akan memilikinya suatu hari nanti..
hoho..
Ni hasil carian google..
Ha...acamni lahhh..
tapi seseorang kene aja aku camane nak connect dengan tivi..

Haaa..menarik takkkkk???
Baru la makin jojesss!!

Pehtu, masa dah taim..
Kami pon pegi ke wayang no 7...
Tengok cite "Aku terima nikahnya..." 
hoyehhhhhh!!



 Haaa..
wayang tu sejuk gila okehhh..
Kesejukan kami berdua..
Okeh, komen cite nih..
Ia best!
Pegi lah tengok...
Siyes..
Naseb pegi dengan habi..
Sampai la dalam hati kami suami isteri..
Tapi salute la deme belakon..
Real betol..macam suami isteri..
Perghh..
TAcingsss..

Pehtu kami shoot balik terus..
Perut aku titibe kembung dan sakit..
Hubby pon same..
So, balik dan kemas barang hubby sbb dia nak balik dah esoknye..
Naseb la tak manyak barang..
Kalo macam aku alamak, pening...
SEbab hubby manyak tinggal kat umah sini.
Senang kalo dia balik katenye..:)
Yelah, ni kan rumah kami..:)

Aku ngadu aku sakit perut..
Keras je perut aku..
Mintak hubby urut..
Pehtu aku cakap,

"paaaa, lapa lahhh..nak masak megi lah..papa nak tak?"

Aku ni memang terkenal dengan cepat lapa dan makan manyak.
Hubby angguk2..
So, aku terus la buat dua bungkus sekali..
Tambah telur..perghh..nyumm..
Tengok jam kul1 dah..

Dah siap aku letak kat atas meja..
Aku ajak beliau makan..
Beliau geleng2 tanda tamo makan..
Eh, dah masak nih..
Manyak..Tadi cakap nak..
Huwaaa..
Aku mengomel..
Gelak pula beliau ye..
Pehtu kami makan megi sambil tengok cite Doctor Dolittle kat TV2..
Sonot jugak makan kongsi mangkok nih..
Romentik je ase..
tih tih tih..
*mengada*

sedut punya sedut, abes je semangkok..
Ngade ya hubby jual mahal konon tamahu..eleeeeee....
ngahahhaha..

Bila dah kekenyangan, ape lagi, letak je hanyuuutttttt..

dan pagi tadi kami terlewat bangun..
Aku tengok jam dah pukul 6.30 pagi!!!!!
Adoiii..
dah la set jam kul 5.30 tadi..
tApi siyes tak sedar..
Subuh pon tah kemana..
Aku kejut hubby..
As usual misti aku yang kene mandi dulu punya sebab aku yagn siap lmbat..
Tapi berdasarkan pengalaman dedolu, aku amik iktibar..
Dulu, kalo aku siap dulu, hubby yang kendian pon akan dah siap dari aku yang dulu mandi..
So skang, takde..
Aku mandi dulu dan aku first siap..hahahha..
Imagine la punye la aku manage kannnnn...
Gerak dalam 7.30 pagi dari rumah..
Naseb epot tak jauh sangat dari umah aku...
Flight hubby kul9..
Sempat!

Dah check-in, kami pegi bekpes dulu..
Kat mekdi..
Sayu gak nak lepaskan beliau..
tApi aku redha..
Memasing ada tugas...
Tapi kali ni aku rasa aku makin kuat..
Sebab aku rela dan redha..
Sedih tu takde sangat tapi lebih kepada memahami tggjawab beliau..:)

Masa tuk berangkat dah tiba..
Aku salam tangan hubby, cium tangan beliau..
Pehtu beliau bagi satu kiss kat pipi aku..
"jaga diri ma.." kata beliau sambil senyum...
*ala, kis pipi je..lagipun i'm his wife..lalalalalala..
Dalam hati, aku kene kuat..
Macam hubby..

Aku anta melalui pandangan mata je dari luar masa hubby buat clearance kat Imigresen.
Dan beliau lambai2 aku.
Memang rare lah.
Lambai askor..
Cenggitu kot..
ngahahha..

Dan beliau sempat mesej aku kate dia dah boarding..
Semoga hubby selamat sampai..
InsyaAllah, ada masa kita jumpa lagi keh yayang..
Lebiuuuuuuu...
Makaseh sudi luangkan masa dengan mama kat sini..
:)

Dan serius, aku sangat happy walaupun sekejap..
Terima kasih suami..:)



Pssttt!! sape dapat info mane nak beli pad menari-nari tu yang murah sila infom beta ya..
lalalal..
tenkiuuuuu~






No comments:

Post a Comment